Basiseducatie maakt gebruik van een professionele telefooncentrale. Het toestel heeft een klein schermpje naast de hoorn waar we nummers van oproepen en tijdstippen kunnen zien. Onder het schermpje bevinden zich de toetsen waar word doorverbonden naar andere werknemers. Iedere werknemer heeft zijn eigen toets, een makkelijke methode omdat je dan altijd weet waar je voor wie moet drukken om bij de juiste werknemer terecht te komen. Natuurlijk heeft het apparaat ook een kiesklavier om zelf nummers in te toetsen en mensen kunnen opbellen.

 

Ze maken ook gebruik van een telefoonmemo, die word dan na het telefoontje met een boodschap voor een medewerker door de secretaresse in hun bakje gelegd. Het is dus wel belangrijk dat iedereen zijn bakje regelmatig controleert om te zien of er een boodschap voor hun ingelegd is. Als de medewerker aanwezig is op zijn bureau dan word de boodschap gewoon doorgegeven. Het voordeel van een telefoonmemo is dat de werknemers altijd op de hoogste zijn van wie er voor hun gebeld heeft zodat ze de volgende dag of in de loop van de week niet uit de lucht komen vallen. Zo zien ze bv. dat iemand een afspraak met hun heeft of een vergadering verplaatst is. De info die op de telefoonmemo staat is erg beknopt, ook voor de secretaresse heeft dit voor en nadelen. Een voordeel is dat je alle info makkelijk kan doorgeven door het belangrijkste kort te noteren. Het nadeel ervan is dat sommige telefoontjes veel info bevatten en het dan moeilijker is om een memo op te stellen.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb